Sunday 18 January 2015

DATO SERI SHAFIE AFDAL BERSAMA-SAMA SUKARELAWAN KEMAS BERGOTONG ROYONG MEMBERSIHKAN PREMIS-PREMIS KEMAS PASIR SALAK YANG TERKENA BANJIR


Kg Gajah - 10/1/2015 satu program gotong-royong membersihkan premis-premis KEMAS Parlimen Pasir Salak yang terkena bencana banjir telah diadakan pada pagi itu. Pelancaran program tersebut dibuat di PKM Kg Gajah. Turut hadir bagi merasmikan pelacaran program tersebut ialah Dato Seri Shafie Afdal Menteri KKLW.

Setelah pelancaran dilakukan taklimat ringkas telah diberikan kepada anggota-anggota sukarelawan banjir bagi menetapkan tempat-tempat yang perlu dibersihkan dan mengikut parlimen dan zon. Bagi Kemas Teluk Intan ditetapkan untuk membersihkan premis kelas pkk dan pusat sumber. Seramai 20 orang anggota Kemas Teluk Intan melakukan kerja-kerja pembersihan dan termasuk lah anggota sukarelawan dari Kemas Tapah, Tanjung Malim dan tidak lupa juga kepada Kemas Kedah yang telah menghantar satu buah bas anggota sukarelawannya untuk turut membantu.



Setelah tibanya di lokasi, kerja-kerja pembersihan gigih dilakukan bersama-sama. Sementara itu Dato Seri Shafie Afdal sempat singgah ke lokasi tempat pembersihan banjir dan beliau turut melakukan kerja-kerja seperti anggota sukarelawan. Selain itu Setiausaha kerajaan negeri Perak Dato Seri Abdul Puhat Mat Nayan turut bersama-sama dengan diiringi oleh Pengarah Kemas Perak En Ahmad Kamal Idris Nawawi. Setelah selesai Program gotong royong dikawasan Parlimen Pasir Salak ini Dato Seri Shafie Afdal terus bergerak ke Parlimen lenggong untuk lawatan ke sana pula.

No comments:

Post a Comment