Wednesday 3 September 2014

JENAZAH MOHD FIRDAUS B ABD RAHIM, KOR PILOT PESAWAT MH17

Assalamualaikum dan selamat pagi.....

 Disaat ini kesedihan yang melanda penduduk Malaysia apabila berlakunya insiden malang pesawat MH17 airlines ditembak jatuh di Ukrine masih terasa lagi. Oleh itu marilah sama-sama kita sedekahkan Al-Fatihah.......kepada mangsa-mangsa pesawat MH17 semoga roh mereka aman damai dan tenang. Kami di Kemas Teluk Intan turut terasa dukacitanya dimana Kor Pilot Pesawat MH17 Arwah Mohd Firdaus b Abd Rahim adalah orang Teluk Intan.
Penghormatan Terakhir untuk jenazah



Menteri Besar Perak

Memasuki masjid untuk disembahyangkan




Jenazah arwah Mohd Firdaus b Abd Rahim tiba perkarangan padang speedy Teluk Intan pada pukul 10.30 pagi semalam untuk diberi penghormatan terakhir. Jenazah tiba menaiki sebuah helikopter dan dibawa turun menaiki van jenazah untuk di sembahyangkan di masjid berdekatan dengan Padang Speedy. Sebelumnya tiba jenazah Mohd Firdaus orang ramai sudah membanjiri Padang Speedy untuk memberi penghormatan terakhir. Ketibaan Jenazah di sambut DYMM Paduka Seri Sultan Dr. Nazrin Muizuddin Shah Ibni Almarhum Sultan Azlan Muhibbuddin Shah Al-Maghfullah. Sementara itu Menteri Besar Perak Dato' Seri Diraja Dr.Zambrey pon turut hadir.

Setelah selesai jenazah disembahyangkan ianya di bawa ke tanah Perkuburan Orang Islam Taman Ros,. Kakak sulung jenazah Mohd Firdaus ada berkata hajatnya untuk ditanamkan di sebelah arwah bapanya ketika mana jika beliau sudah meninggal dunia. Arwah telah meninggalkan seorang balu dan anak didalam kandungan. Kesedihan yang melanda ahli keluarga arwah turut dirasai oleh penduduk di Teluk Intan ini, oleh itu kita sama-sama doakan agar roh arwah bersemadi dengan tenang.
Tibanya Jenazah Arwah Mohd Firdaus
Bacaan Talqin 
Ibu Arwah Mohd Firdaus
Orang Ramai ke Tapak Perkuburan

No comments:

Post a Comment